Efterårsudsalg | 10% Rabat på olier

Efterårsudsalg | 10% Rabat på olier

    • Ingen varer i kurven.

Handelsbetingelser

  • Home

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Nordica Herbal. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Nordica Herbal.

Betaling

Hos Nordica Herbal kan du betale med:

  • Betalingskort, herunder Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard og Maestro.

Vi tager ikke gebyr ved betaling og beløbet hæves først, når varerne sendes fra Nordica Herbal. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Levering af varer fra Nordica Herbal anses for sket, når du som forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen og ansvaret for varer købt hos Nordica Herbal overgår først til dig som forbruger på leveringstidspunktet. 
Fragten afhænger af leveringsland, forsendelsesmetode og ordrestørrelsen.

Levering til Danmark

FragtSendes samme dag
Ordre under 300,-Ordre over 300,-
DAO Pakkeshop25,-GratisHverdage + Søndag inden 13.00 
DAO Hjemmelevering35,-GratisHverdage + Søndag inden 13.00
GLS Pakkeshop35,-GratisHverdage inden 16.00

Leveringstiden er typisk 1-2 dage

Levering til udlandet

LandGrundprisHerefter pr. kg
Island260,0030,00
Færøerne140,0040,00
Grønland m/fly180,0090,00

 Sendes med PostNord og leveringstiden er typisk mellem 2 og 14 dage.

Fortrydelsesret

Nordica Herbal yder 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fortrydelsesretten frafalder såfremt at:

  • Forseglede produkter er blevet brudt efter levering og produkter af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret ved brudt forsegling.
  • Produkter som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

Du kan give besked om du ønsker at benytte din fortrydelsesret ved at sende en mail til kundeservice@nordica-herbal.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os på samme ordre, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du kan købe en returlabel til 39 kr. ved at skrive til kundeservice@nordica-herbal.dk

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen ved fortrydelse af køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet af en vare, skal varen sendes til en oplyst adresse, du modtager ved at skrive til kundeservice@nordica-herbal.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan købe en returlabel til 39 kr. ved at skrive til kundeservice@nordica-herbal.dk

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, Nordica Herbal har stillet dig i udsigt.

Inden du sender dine varer retur, bedes du have kontaktet vores kundeservice på kundeservice@nordica-herbal.dk som så vil sende en returlabel til dig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger – og vi sender dig meget gerne en returlabel, kontakt blot vores kundeservice. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi anbefaler, at du ved returnering kontakter vores support for derigennem at få en gratis returlabel.

Varen sendes til en oplyst adresse der fås ved at kontakte kundeservice@nordica-herbal.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Derudover bedes du medsende ordrenummer, navn, telefonnummer og reg. og kontonummer til tilbageførsel.

Skulle der være fejl ved en vare, eller modtager du en forkert vare, afholder vi naturligvis alle udgifter til returnering og sender dig øjeblikkeligt en ny vare.

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Nordica Herbal. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Nordica Herbals side, er denne af vejledende art. Nordica Herbal indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på kundeservice@nordica-herbal.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr